معرفی تنها سیستم کاربردی ارتباط با مشتریان که برای مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار شما، در شرایط سخت رکود اقتصادی طراحی شده است…
مخاطب گرامی،
به نظر می رسد شرایط بد اقتصادی به این زودی ها تمام نشود و کسب و کارهای بیشتری را در گرداب مشکلات خود غرق نماید. مهم نیست که در این شرایط سخت فروش شما خوب، عالی یا ضعیف است. مهم این است که هر چه هستید، می خواهید بهبود پیدا کنید و حال و روز کسب و کارتان بهتر از بهتر شود. اما سوال بسیار مهمی مطرح است و آن این است که:
در این شرایط سخت اقتصادی چگونه می توان بدون اتلاف منابع مالی خود روی روشهای بیخود و غیر کاربردی بازاریابی، باعث رشد فروش و سود مجموعه خود گردید؟
اما سر در برف فرو بردن و اقدام نکردن هیچ فایده ای برایتان ندارد. اگر هم چشمان خود را ببندید و اقدامات اشتباه بازاریابی و تبلیغاتی رقیبان خود را تقلید کنید به همان جایی خواهید رسید که آنها رسیده اند و البته مطمئن باشید با این طرز فکر شما قطعا قربانی بعدی شرایط سخت اقتصادی خواهید بود.
بنابراین می خواهید چه کار کنید؟ چه برنامه ای برای آینده کسب و کار خود دارید؟
خب نظر شما چیست که ما به شما راهکاری ارائه بدهیم که در همین شرایط سخت اقتصادی فروش خود را چندین برابر کنید؟
پاسخ این سوال خیلی ساده است. فقط کافی است برای کسب و کار خود یک برنامه وفاداری مشتریان (برنامه مدیریت ارتباط با مشتریان) تهیه کنید.
به خوبی می دانیم که از خودتان می پرسید که چرا چنین پیشنهادی ارائه می دهیم و با خود چه می اندیشیم؟ شما چگونه می خواهید با یک سیستم یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کارهای ایرانی یعنی جذب حداکثری مشتریان را حل نمایید؟ می دانیم با خودتان فکر می کنید که ما متوجه مشکلات کسب و کار شما نیستیم و باز مطمئن هستیم از خودتان می پرسید که چرا باید چنین برنامه ای را برای کسب و کار خود تهیه و راه اندازی نمایم؟
در اینجا ما از علم آمار کمک می گیریم. طبق تحقیقات صورت گرفته در آمریکا در سال ۲۰۰۹ (همانطور که می دانید طی این سالها آمریکا دچار رکود اقتصادی بوده است) نتایج زیر در جهت فواید استفاده از برنامه های وفاداری مشتریان (یا مدیریت ارتباط با مشتریان) بدست آمده است:
علی رغم رکود اقتصادی، میزان استقبال مصرف کنندگان از کسب و کارهایی که برنامه های وفاداری مشتریان را راه اندازی نموده بودند به میزان ۱۹ درصد رشد داشته است و این میزان برای مصرف کنندگان زن شاهد رشد ۲۹ درصدی بوده است.
مصرف کنندگان و مشتریان به مرور زمان میزان ارزش بالای برنامه های ارتباط با مشتریان را درک نمودند و طبق اظهارات ایشان بیشتر تمایل داشته اند تا از فروشگاه هایی که دارای برنامه های وفاداری بوده اند خریداری نمایند چرا که معتقد بودند که با هر بار خرید از فروشگاه مربوطه آنها تحت فرایندهایی چون سیستم امتیاز دهی و باشگاه مشتریان می توانند بن، گیفت کارت، هدیه و تخفیفات ارزشمندی را دریافت نمایند. به لطف برنامه های وفاداری، مشتریان ارتباط خود با فروشگاه را برای مدت زمان بیشتری حفظ نمودند.
نتایج این تحقیقات شگفت انگیز است حتی رکود اقتصادی باعث شد تا مردم استقبال بیشتری از فروشگاه های دارای این فناوری داشته باشند. اما راستش را بخواهید این نتایج ما را به وجد نمی آورند. به نظر ما بهترین فایده این برنامه ها فقط و فقط می تواند یک چیز باشد:
افزایش تصاعدی میزان درآمد صاحبان کسب و کار با کار و تلاش کمتر!
بله بهترین فایده برنامه های وفاداری مشتریان فقط و فقط یک چیز است: افزایش درآمد و سود کسب و کار شما… یک برنامه وفاداری اگر باعث افزایش درآمد و سود کسب و کار شما نشود دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت و باید به سرعت جایگزین مناسبی برای آن پیدا نمود.
چگونه برنامه CRMاشاره، بزرگترین اشتباهات صاحبان کسب و کارها را برای همیشه رفع می کند…
بیشتر کسب و کارها تمام همت و تلاش خود را روی جذب مشتریان جدید می گذارند. تحقیقات نشان داده است که جذب مشتریان جدید تا ۷ برابر گران تر از جذب دوباره مشتریان فعلی تمام خواهد شد. به عبارتی سرمایه گذاری روی مشتریان فعلی تا ۷ برابر سود بیشتری را نصیب کسب و کار شما می نماید.
آیا این بدین معنی است که ما باید فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید را متوقف نماییم. هرگز! مشتریان فعلی، به دلایل متعددی ارتباط خود با یک کسب و کار را قطع می کنند . دلایلی چون مرگ، مهاجرت، تغییر مکان زندگی و … و تمام این دلایل خارج از کنترل
ما و شماست. بنابراین باید همیشه برنامه ی بازاریابی برای جذب مشتریان جدید و جایگزینی آنها داشته باشیم. اما لطفا سوال زیر را از خودتان بپرسید و صادقانه به آن جواب بدهید:
آیا مشتریان فعلی شما باور دارند که شما به بازگشت مجدد آنها به فروشگاه خود اهمیت می دهید و تمام قد از آنها پشتیبانی می کنید؟
اگر اکثر پول خود را برای جذب مشتریان جدید خرج کنید و از مشتریان فعلی خود غافل شوید نه تنها پول بی زبان خود را صرف کاری کرده اید که از منظر بازاریابی سوددهی کمتری دارد بلکه رابطه ارزشمند خود با مشتریان فعلی را هم در معرض خطر قرار داده اید. چرا؟
طبق تحقیقات صورت گرفته توسط هوآرد فیرتگ و جان هوگان، به شش دلیل یک کسب و کار یک مشتری را از دست می دهد و آن مشتری هرگز برای خرید مجدد به آن کسب و کار (فروشگاه) مراجعه نمی نماید: شش دلیل آنها به ترتیب اهمیت به شرح ذیل است:
۶- مرگ (۱%)
۵- جابجایی منزل یا محل کار (۳%)
۴- خرید کالا یا خدمات از دوستشان (۵%)
۳- ترجیح دادن رقیب (۹%)
۲- عدم رضایت از کیفیت کالا یا خدمت (۱۴%)
۱- نادیده گرفته شدن از سوی کسب و کار (فراموش کردن مشتری) (۶۸%)
خوشبختانه مهمترین و اصلی ترین دلیل عدم مراجعه مشتریان به کسب و کار به سادگی قابل حل است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که سیستمی را راه اندازی کنید تا مراقب مشتریان فعلی شما باشد و به شما برای ارتباط با آنها کمک کند. هرچند توصیه می کنیم مراقب تعداد بالای نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان باشید. زیرا این تعدد نرم افزارها اغلب باعث سردرگمی کسب و کارها می گردد. بسیاری از این نرم افزارها اشکالاتی دارند که به قیمت شکست و نابودی شما تمام خواهد شد. در ادامه به برخی از اشکالات این نرم افزارها خواهیم پرداخت:
اشکال شماره ۱: اکثر برنامه های مدیریت ارتباط با مشتریان توسط تیم های برنامه نویس نوشته شده است که هیچ تخصص و دانشی در رابطه با علم بازاریابی و فروش ندارند. نرم افزار و تکنولوژی به تنهایی قادر نیستند که ارتباط شما با مشتریان را حفظ و تقویت نمایند بلکه این بازاریابی است که به شما این قدرت را می دهد تا ارتباط موثری را با مشتریان خود برقرار نمایید. محافظت از مشتریان و حفظ رشته ارتباطی با آنها فقط در حیطه دانش و تخصص بازاریابی است.
اشکال شماره ۲: اکثر نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان آنقدر پیچیده طراحی شده اند که گاهی گرفتن یک گزارش ساده از آنها نیازمند تلاشی سخت و پیچیده است. برخی از این نرم افزارها آنقدر امکانات فراوان و غیر کاربردی تدارک دیده اند که کار کردن با نرم افزار را به کابوس کاربران مبدل ساخته اند.
اشکال شماره ۳: بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس اصول تئوریک و غیر کاربردی نوشته شده اند و بخش بسیار زیادی از امکانات آنها به هیچ عنوان در دنیای واقعی کسب و کار قابل پیاده سازی نیست. از طرفی بسیاری از این نرم افزارها از روی نسخه های تهیه شده برای بازار کشورهای غربی طراحی شده است و به هیچ عنوان با شرایط حاکم بر بازار کسب و کار ایران سازگار نیست.
درست به همین دلایل است که ما تا جایی که توانسته ایم از مشکلات اجرایی سایر نرم افزارها دوری کرده ایم و کار کردن با برنامه ارتباط با مشتریان اشاره را ساده کرده ایم.
اما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اشاره چگونه کار می کند:
راز موفقیت این نرم افزار این است که بر اساس آخرین مدل های موفق و کاربردی بازاریابی مدرن طراحی و نوشته شده است. نرم افزار دقیقا مطابق با استانداردهای حاکم بر بازار کسب و کار ایرانی طراحی و ساخته شده است. ارتباط شما با مشتریان درست از لحظه ای که مشتری با شما اولین تعامل خود را آغاز می کند شروع می گردد. اما شیوه کار این نرم افزار بر مبنای اصول زیر توسعه داده شده است:
۱- سیستم امتیاز دهی مشتریان: امتیاز مشتریان مهم است. آنقدر مهم است که ما آن را در ابتدای لیست مان نشانده ایم. به هر ۱۰۰۰ تومان خرید (این عدد متغییر است و شما می توانید آن را با توجه به نوع کسب و کار خود تغییر دهید) مشتری یک امتیاز تعلق می گیرد و این امتیازات برای هر مشتری جداگانه محاسبه و در یک پایگاه داده ذخیره می گردد. اکنون مشتری می داند که اگر از فروشگاه شما خرید کند بخشی از پولی که بابت خرید خرج کرده است در حسابی جداگانه پس انداز می شود. شما با قابلیت های منحصر به فرد نرم افزار اشاره می توانید میزان پوینت ها یا امتیازات مشتری را به اطلاع وی برسانید. بنابراین مشتری می داند چند امتیاز دارد و می داند که چه وقت و چگونه از این امتیازات خود در قالب بن، گیفت کارت یا تخفیف استفاده نماید.
۲- سیستم رتبه بندی مشتریان: مشتریان خود را می توانید به پنج دسته مختلف تقسیم کنید: مشتریان پنج ستاره، چهار ستاره، سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره. با هر بار ثبت یک خرید جدید، عمل رتبه بندی مشتریان به صورت خودکار مجدد محاسبه می گردد. بنابراین شما همیشه در لحظه می دانید که رتبه صحیح مشتری شما چیست و کل رفتار خرید وی را در قالب یک فرم یا گزارش مشاهده نمایید. ما رتبه مشتری را در سرتاسر محیط نرم افزار در هر جایی که لازم باشد در معرض دید کاربر گذارده ایم تا کاربر نرم افزار خودش سطح ارتباط و تعامل خود با مشتری را تنظیم نماید. اما چرا رتبه بندی مشتریان مهم است؟ دلیل آن خیلی ساده است: شما هرگز نباید با تمام مشتریان خود به یک شکل رفتار نمایید. به عنوان مثال برای تولد مشتری پنج ستاره یک هدیه ارزشمند و گران قیمت بخرید و با تشریفات خاصی به دست او برسانید اما برای تولد مشتری سه ستاره یک کارت پستال به عنوان هدیه بفرستید و برای مشتری یک ستاره به او تلفن یا پیامک بزنید. در اینجا می بینید که شیوه تبریک تولد گفتن به مشتریان بر اساس میزان رتبه آنها متفاوت خواهد بود.
۳- بازاریابی مناسبتهای ویژه: بسیاری از مناسبتهای ویژه برای یک مشتری از اهمیت بسیار بسیار بالایی برخوردارند. مانند تاریخ تولد، سالگرد ازدواج، تاریخ تولد فرزندان، تاریخ تاسیس شرکت و …. اما برخی مناسبتهای ویژه هم هستند که از مقبولیت عمومی برخوردارند مانند روز معلم، روز پزشک، روز زن، روز پدر، روز پرستار، سال نو، روز ولنتاین و …. با نرم افزار CRM اشاره هیچ مناسبتی از مدار هدف گیری شما خارج نخواهد بود و با بازاریابی مناسبتهای ویژه سود دهی مجموعه خود را چندین برابر خواهید کرد.
۴- بازاریابی مشتریان غایب (یا مشتریانی که با شما قطع ارتباط کرده اند): همانطور که می دانید جذب مشتریان جدید بسیار گران تمام می شود. بنابراین باید با چنگ و دندان مشتری جذب شده را حفظ نمایید. از آنجایی که زمان مراجعه مجدد مشتریان برای خرید مجدد برای هر کسب و کاری متفاوت است بنابراین ما این قسمت از نرم افزار را طوری طراحی کرده ایم که شما با اعلام زمان مورد نظر خود براحتی می توانید متوجه بشوید که کدام یک از مشتریان تان طی بازه زمانی مورد نظر شما به فروشگاه شما مراجعه ننموده اند. بعد از استخراج لیست مشتریان، شما باید به دنبال راهی برای ارتباط مجدد با آنها و ترغیب آنها برای حضور مجدد در فروشگاه خود باشید. این کار از راههای متفاوتی چون پیامک، ارسال ایمیل، تماس تلفنی، یا نامه نگاری صورت می گیرد. برخی اوقات مشتری غایب آنقدر اهمیت دارد که شما باید برای ترغیب او برایش هدیه ای تهیه و پست کنید یا در برخی اوقات ترتیب یک ناهار یا شام کاری بدهید و با او از نزدیک و چهره به چهره ارتباط برقرار نمایید.
۵- استفاده از قابلیت های تلفن اینترنتی در قلب نرم افزار به نرم ا افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اشاره طعم و مزه خاصی بخشیده است. در هر قسمت از نرم افزار که باشید به راحتی می توانید با فشردن یک دکمه با مشتری مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار کنید و حاصل این تماس به صورت اتومات روی کامپیوتر سرور ذخیره خواهد گردید. از طرفی دیگر اکنون آمار تماس های شما با مشتری هدف ذخیره شده است و شما به راحتی متوجه می شوید که با مشتری مورد نظر در چه تاریخ هایی چه تعداد تماس گرفته شده است.
۶۰ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اول: در صورتی که پس از خرید، این نرم افزار را مناسب خود ندیدید، تا ۶۰ روز پس از تاریخ خرید فرصت دارید تا این نرم افزار را به ما پس بدهید. ما ضمانت می کنیم تا تمام وجهی که بابت خرید به ما پرداخت کرده اید را به شما بازگردانیم. بدون هیچگونه سئوال و جواب. ما فقط از شما می خواهیم تا نرم افزار را از روی سیستم خود پاک نمایید و در عوض کل وجهی که از شما گرفته ایم را به شما بازخواهیم گرداند.
ضمانت دوم: پس از خرید، ما به صورت کاملا رایگان آخرین نسخه بروز رسانی شده را در اختیار شما قرار خواهیم داد. استفاده از نرم افزار اشاره شامل هیچ گونه محدودیت زمانی نخواهد شد.
شما شایسته بهترین ها هستید…
هدف اول و نهایی ما این است که شما با تلاش کمتر درآمد بالاتری بدست آورید و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده به تفریح و سرگرمی بپردازید. ما برای هر یک ریال سرمایه گذاری شما در کسب و کارتان ارزش بسیار بالایی قائل هستیم و دوست داریم بابت هزینه هایی که در کسب و کارتان می کنید بالاترین میزان سود را بدست آورید.
با ارزش ترین دارایی شما چیست؟ تجهیزات؟ موقعیت مکانی کسب و کارتان؟ متراژ ساختمان؟ پاسخ: هیچکدام. با ارزش ترین دارایی شما در کسب و کارتان اطلاعات مشتریان تان است. با نرم افزار اشاره به راحتی از این دارایی ارزشمند و ذی قیمت نه تنها محافظت کنید بلکه آن را رشد بدهید و روز به روز بر تعداد مشتریان خود بیافزایید و مهمتر از آن سیستم بازاریابی و فروش خود را مکانیزه و اتومات نمایید.
بار دیگر هم می گوییم ما دوست داریم شما با تلاش کمتر درآمد میلیاردی داشته باشید. ارزش کار کردن به این است که در طول هفته برای خودمان و خانواده خود هم وقت بگذاریم. به تفریحات و سرگرمی های خود اهمیت بدهیم و باعث شادابی و نشاط خانواده خود گردیم و تمام اینها را در کنار درآمد میلیاردی، آینده دار و مطمئن داشته باشیم. اینها رویا پردازی نیست. هر چه زودتر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اشاره را تهیه نمایید زودتر می توانید این رویا را به حقیقت مبدل سازید.